Jak działa dobry tekst na stronie internetowej?
Wiele osób wciąż z dystansem podchodzi do faktu, że wartościowa i cenna treść na stronie internetowej ma olbrzymie znaczenie. Po co zamawiać wartościowy tekst u sprawdzonego copywritera, kiedy można za „podobny”, napisany jako tako po polsku zapłacić trzy- lub nawet czterokrotnie mniej u innego pismaka? Ano po to, żeby osiągnąć zamierzony cel: czołowe miejsca w wyszukiwarkach, więcej wejść na stronę, więcej zapytań o ofertę, większa sprzedaż. Jak zatem działa dobry artykuł, który zamieścimy w naszym serwisie? Postaram się to wyjaśnić na swoim przykładzie.
Jakiś czas temu zamieściłam na stronie Skuteczne-teksty.pl w dziale „Jak pisać” dwa artykuły mojego autorstwa. Jeden dotyczył tworzenia opisów produktów i kategorii produktowych w sklepach internetowych (Opis, który sprzedaje), drugi – zasad tworzenia dobrej i skutecznej treści mailingu (Jak stworzyć dobry mailing?). Podstawowym celem tekstów, jak wszystkich z tego działu, jest wspomaganie pozycjonowania mojej strony internetowej na konkretne słowa i wyrażenia kluczowe. Równie ważną rolą jest dostarczenie moim stałym i potencjalnym klientom oraz innym czytelnikom (w tym z pewnością mojej konkurencji) podstawowej wiedzy z zakresu pisania wartościowych tekstów.
Jaki mam efekt? Lepszego chyba wymarzyć sobie nie mogłam. W wolniejszej chwili sprawdzam pozycje mojej strony internetowej w wyszukiwarce Google na wybrane hasła. Tak też zrobiłam kilka dni temu. Ot, wpisałam po prostu w okno wyszukiwarki dwa hasła, którymi najprawdopodobniej posługują się potencjalni klienci, poszukujący copywritera do współpracy w tej dziedzinie: opisy produktów oraz dobry mailing. Na hasło opisy produktów pojawia się blisko 1 700 000 wyników, więc konkurencja jest spora, hasło dobry mailing liczy ponad 300 wyników, więc konkurencja jest, ale zdecydowanie mniejsza. Co ukazało się moim oczom? Odnośnik do Skutecznych-tekstów.pl, a dokładniej rzecz ujmując – do podstron z moimi artykułami. Na hasło opisy produktów strona skuteczne-teksty.pl zajmuje pierwsze miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki (wyżej są tylko dwie reklamy googlowskie) – na blisko 1 700 000 wyników!
Na hasło dobry mailing zajmuję trzecią pozycję na pierwszej stronie wyszukiwarki (nie licząc znów dwóch reklam googlowskich). Na pierwszym i drugim miejscu w wyszukiwarce widnieją strony poświęcone przede wszystkim tworzeniu mailingów oraz ich wysyłaniu (dobrymailing.gloria24.pl oraz znany niemal wszystkim freshmail.pl).
Dodam, że wyniki zostały zarejestrowane pod koniec maja 2016 roku. Wniosek jest prosty – wartościowe teksty działają i warto w nie inwestować. Taka inwestycja zwraca się dosyć szybko i generuje większe zyski.