Jak pisać teksty copywriterskie
W tym miejscu planowałam umieszczać artykuły poradnikowe, które przybliżyłyby (nie tylko początkującym copywriterom) tajniki tworzenia artykułów na strony internetowe, tekstów SEO, artykułów eksperckich i reklamowych i wielu innych treści zlecanych przez klientów. W pewnym momencie podryfowałam jednak w kierunku tekstów blogowych, oscylujących wprawdzie wokół tematyki copywritingu, ale bardziej "na luzie" i z przymrużeniem oka. Mam nadzieję, że lektura poniższych treści okaże się dla Ciebie interesująca.
Wygląda na to, że nastał złoty wiek dla artykułów, które można określić jako eksperckie lub poradnikowe. Dlaczego? Ponieważ jest na nie zapotrzebowanie w Internecie. Wpisz szukaną frazę w wyszukiwarkę internetową, a strony z najciekawszymi artykułami ukażą się na czołowych miejscach. Oczywiście to duże uproszczenie, ale fakt pozostaje faktem – strony internetowe z cennymi merytorycznie artykułami są dobrze oceniane przez wyszukiwarki i windowane w górę.
Więcej…
Coraz więcej sklepów internetowych, coraz większa konkurencja, coraz bardziej zacięta walka o miejsce na pierwszych stronach wyszukiwarek, coraz… Stop! Wyjdźmy najpierw od prostego pytania: czym kierujesz się, wybierając w sklepie internetowym dany produkt? Czy rzeczywiście cena gra najważniejszą rolę?
Więcej…
Rzadko kiedy teksty pisane z marszu są doskonałe. Artykuł czy reklama, które mają wywołać u odbiorcy określoną reakcję, wymagają od copywritera nie tylko pomysłu i znajomości zasad tworzenia tekstów, ale również... podstawowej wiedzy z zakresu ludzkiej psychiki.
Więcej…
Oczywiście – dobre, unikalne, interesujące, cenne merytorycznie. Te słowa nabrały jeszcze większego znaczenia po 4 października 2013 roku. Wtedy weszła w życie nowa aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google (Pingwin 2.1), po której coraz więcej firm zaczęło doceniać siłę przebicia wartościowych tekstów. Strona musi mieć ciekawe treści, inaczej spadnie na dno wyszukiwarki. Nie wystarczą zakładki o nas i kontakt (cytat z artykułu: „Pingwin rządzi. Trwa rewolucja w internecie" autorstwa Macieja Miłosza, opublikowanego 26 października 2013 na stronie dziennik.pl; pełny artykuł dostępny jest tutaj).
Więcej…
Określenie SEO używane jest bardzo często, szczególnie w kontekście walki o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Każdy posiadacz strony internetowej wie, że SEO jest ważne, ale o co dokładnie z SEO chodzi - z tym już gorzej…
Więcej…
„Jakiś tam" mailing z pewnością potrafi napisać każdy. Jednak o ile 10 lat temu „jakiś tam" mailing jakoś tam działał, o tyle teraz tak łatwo już nie jest. Stworzenie skutecznego mailingu to nie lada sztuka. Każdego dnia jesteśmy bowiem zalewani niechcianymi wiadomościami elektronicznymi o mocno wyeksploatowanych tytułach. Efekt mamy taki, że większość maili nieprzeczytana natychmiast ląduje w koszu. Co zrobić, aby tak nie było?
Więcej…
Temat jest może nieco odgrzewany, ale jednak aktualny, ponieważ wciąż razi wzrok i uszy wielu osób. Czy nowo tworzone nazwy stanowisk i zawodów odnoszące się do pań to wynik zaciętej walki feministek, czy też naturalnego rozwoju języka polskiego? W to drugie śmiem wątpić.
Więcej…
Każdy copywriter wie lub wiedzieć powinien, że teksty perswazyjne rządzą się innymi prawami. W reklamie wszystko jest bowiem podporządkowane nadrzędnemu celowi – zainteresować, zapamiętać, sprzedać. Dobry tekst copywriterski to nie taki, który się podoba, ale który jest skuteczny i w określony sposób oddziałuje na odbiorcę.
Więcej…
Dobór właściwych słów to umiejętność, która nie jest dana każdemu. Można ją do pewnego stopnia wypracować, jak wszystko. Małpę też można nauczyć grać na pianinie, ale czy w związku z tym stanie się wybitnym wirtuozem?
Więcej…