Rola copywritera w e-marketingu
Marketing internetowy to potężne narzędzie, które wspiera promocję produktów online, a także ich sprzedaż. Jego rola jest nie do przecenienia, tym bardziej, że coraz częściej wybieramy i kupujemy przez Internet, a decyzję podejmujemy najczęściej na podstawie opisów, zdjęć, opinii o produktach czy usługach i oczywiście ceny. Co by nie mówić - copywriter ma tu pełne ręce roboty...
W zasadzie każda forma marketingu online wymaga użycia słów. Czasem są to zdawkowe opisy, innym razem zaledwie kilka wyrazów, tworzących silny przekaz, jak w haśle reklamowym. Nierzadko trzeba stworzyć dość obszerne teksty w przypadku, gdy chodzi o cenną treść - również pod kątem SEO - na stronę internetową. Warto takie zadania powierzyć doświadczonemu copywriterowi, który wie, jak napisać, aby słowa zadziałały w określony sposób. Pisanie dla samego pisania nie ma większego sensu (płacenia za takie teksty tym bardziej), ale tworzenie cennych tekstów, które np. zwiększą sprzedaż produktów - jak najbardziej.
Content marketing a copywriting
Z pewnością każdy chciałby mieć na swojej stronie internetowej atrakcyjne i przydatne treści, ale na szczęście tak nie jest. Strach pomyśleć, co by było, gdyby niemal wszystkie strony w sieci były wypełnione doskonałą treścią, również pod kątem SEO. A tak mamy teksty lepsze i gorsze, genialne lub po prostu kiepskie. Pecha miał ten, kto trafił na słabego copywritera lub kto chciał oszczędzić na contencie i stworzył teksty sam, nie znając podstawowych zasad. Rywalizacja w Internecie jest olbrzymia, zatem trzeba zrobić wszystko, aby zatrzymać potencjalnego klienta i skłonić go do jakiejkolwiek reakcji. Z drugiej strony - odpowiednio stworzona treść będzie windować stronę internetową na górne pozycje w wyszukiwarkach internetowych. I o to nam chodzi. Co nam bowiem po pięknej stronie, na którą nikt nie trafi?
Media społecznościowe a copywriting
Ktoś może się zdziwić. Przecież pisanie postów jest proste. Naprawdę trzeba do tego aż copywritera? Nie, nie trzeba. Ale jeżeli chcesz osiągnąć zamierzony cel, warto do tworzenia treści w mediach społecznościowych zatrudnić osobę, która się na tym zna, która będzie wiedziała, jak rozplanować treść w dłuższej perspektywie i odpowiednio będzie formułowała przekazy. Pamiętajmy, że im lepiej dostosujesz przekaz do konkretnej grupy odbiorców, tym lepszy skutek odniesiesz, a media społecznościowe dają olbrzymie możliwości w zakresie wyboru odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami (m.in. narzędzie Facebook Ads).
Kampanie reklamowe Google Ads a copywriting
Dobrze przemyślana kampania Google Ads może przynieść wymierne korzyści, ale nie wystarczy po prostu reklamy wykupić. Trzeba tak skonstruować treść reklamową, która wyświetla się jako opis danej strony internetowej, żeby użytkownik został zachęcony i... kliknął w link. Nie tylko warto znać zasady konstruowania takich treści od strony technicznej (nie wolno m.in. używać wykrzykników czy pisać drukowanymi literami) ale również pisać unikalnie, konkretnie, zachować spójność tekstu i wezwać klienta do działania (CTA). Żeby było trudniej, tekst reklamy musi się zmieścić w 90 znakach (nie licząc nagłówków), co i tak jest sporym ułatwieniem (wcześniej liczba znaków była ograniczona do 80). Każdy, kto choć trochę bawił się w copywriting wie, że krótkie i chwytliwe treści tworzy się najtrudniej (dlatego np. reklama składająca się z trzech słów może kosztować więcej niż 30 tekstów informacyjnych). Niewiele osób radzi sobie z krótkimi tekstami reklamowymi, więc zastanów się, komu powierzyć to zadanie, zanim zdecydujesz się na reklamę Google Ads.
Marketing online i teksty z nim związane jest tematem tak szerokim, że nie sposób w krótkim tekście blogowym choćby tylko „liznąć” najważniejszych zagadnień. Na koniec warto jednak dodać coś jeszcze. Marketing internetowy to naprawdę świetny sposób na promocję marki, usług czy produktów, ponieważ daje sporo narzędzi do zmierzenia efektu działań i wybraniu takich, które się sprawdzają. Dzięki temu, nie działasz po omacku i możesz skupić się tylko na takich działaniach, która są w Twoim przypadku najskuteczniejsze.