Co zrobić, aby tekst na stronie internetowej trafił do klienta?
Weźmy na przykład opisy produktów i kategorii produktowych. Ludzie nie lubią czytać elaboratów naszpikowanych reklamowym bełkotem. Raz, że szkoda im na to czasu, dwa – chcą mieć konkretne informacje „podane na tacy”. Osobiście mocno irytuję się, kiedy czytam opisy interesującego mnie produktu, z których konkretne informacje muszę wyławiać jak grzyby z lichego barszczu. Szkoda mi na to czasu, opuszczam zatem stronę i szukam gdzie indziej. Tak właśnie traci się klientów.
Oczywiście tekst, czyli content na stronie internetowej nie jest jedynym czynnikiem, który decyduje o zatrzymaniu potencjalnego klienta i skłonieniu go do określonej reakcji – wysłania maila z pytaniem, wybrania numeru telefonu czy wreszcie zakupu produktu. Dobry opis na stronie internetowej to jeden z elementów większej układanki, ale bardzo istotny.
Nie nudź – podawaj konkrety, ale w przystępny sposób
Jeżeli chcesz, aby opis produktu trafił do klienta, podaj mu jak najwięcej konkretnych informacji. Świadomość klientów wzrasta i opisy tworzone w stylu „przepiękna letnia sukienka w cudownym odcieniu błękitu” często są niewystarczające. Sukienka może być przepiękna, ale z jakiego materiału jest wykonana? Sztuczny i mało przewiewny materiał będzie przyklejać się do ciała w upały i sprzyjać poceniu się. A może sukienka jest z bawełny lub innego lekkiego i przewiewnego materiału? Warto pokreślić takie atuty i przemówić do klienta językiem korzyści, a nie pisać o „przepiękności” sukienki. Notabene w opisach produktów i kategorii produktów jest to bardzo często popełniany błąd, podobnie jak w tekstach na strony internetowe do zakładki "O nas" lub "O firmie".
Oddziaływanie na emocje – tak, ale z umiarem i we właściwy sposób
Ktoś w tym momencie może powiedzieć: ale przecież każda kobieta chciałby mieć przepiękną sukienkę. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Jest bowiem drobna różnica pomiędzy zdaniem „przepiękna letnia sukienka w cudownym odcieniu błękitu” a zdaniem „letnia sukienka, w której będziesz wyglądać przepięknie, a niezwykły odcień błękitu doda Ci blasku”. Można, a nawet trzeba podawać atuty w opisie produktu na stronie internetowej, ale najlepiej zrobić to w taki sposób, aby cechy produktu przełożyć na korzyści dla klienta, w tym przypadku – klientki. Należy stworzyć taki kontekst, aby w głowie potencjalnej klientki pojawiła się myśl, a nawet pragnienie: muszę to mieć, ponieważ będę w tym wyglądać pięknie. Ot i cała tajemnica. Teraz pióro w dłoń i do dzieła!