Korekta i redagowanie tekstów
Co zrobić kiedy tekst już istnieje, ale jest nudny, nie podoba się i zawiera sporo błędów? Czy trzeba od razu wyrzucić go do kosza? Niekoniecznie. Z tekstu, który pozornie wygląda fatalnie, można czasem zrobić arcydzieło, choć w większości przypadków lepiej jest napisać go po prostu od nowa, bazując jedynie na treści.
Czasem gotowy tekst na stronę internetową lub do materiałów drukowanych wymaga jedynie drobnej korekty językowej, po której będzie w stanie zabłysnąć całą swoją siłą. Takie sytuacje należą jednak do rzadkości. Zdecydowanie częściej tekst wymagający z punktu widzenia klienta „tylko drobnego przeredagowania" można wykorzystać jedynie jako źródło informacji merytorycznych, na podstawie których trzeba stworzyć całkiem nowy artykuł: tekst na stronę internetową, artykuł ekspercki, treść folderu lub ulotki, skuteczny mailing czy też ofertę handlową.