SEO copywriting
Określenie SEO używane jest bardzo często, szczególnie w kontekście walki o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Każdy posiadacz strony internetowej wie, że SEO jest ważne, ale o co dokładnie z SEO chodzi - z tym już gorzej…
Skrót SEO zaczerpnięty z języka angielskiego - Serach Engine Optimalization oznacza wszelkie działania, które mają na celu dostosowanie strony internetowej do właściwego jej wyświetlania w wyszukiwarkach. Krótko mówiąc, działania SEO zmierzają do tego, by strona pozycjonowała się jak najlepiej na konkretne słowa i wyrażenia kluczowe. Przykładowo, jeżeli sprzedajemy deski tarasowe, frazami kluczowymi będą: deski tarasowe, tarasy drewniane, drewno tarasowe… Musimy wczuć się w rolę klienta, który chce wybudować taras drewniany. W poszukiwaniu oferty, będzie on wpisywać w Google właśnie takie lub podobne wyrażenia. Pytanie, jakie strony www z ofertą desek tarasowych pokażą się klientowi w wyszukiwarce. Odpowiedź jest oczywista – najlepiej wypozycjonowane na dane frazy kluczowe.
Po to jest m.in. SEO copywriting – teksty, które nie tylko są przyjazne dla klienta (sprzedają produkt), ale również – dla wyszukiwarek internetowych. Dobre merytorycznie artykuły z odpowiednią ilością słów i fraz kluczowych, pomagają windować stronę na najwyższe pozycje. A wiadomo, że tak naprawdę liczy się tylko kilkanaście pierwszych wyników w Google. Kto bowiem ma tyle czasu i chęci, by przechodzić na kolejne strony wyszukiwarki? Większość klientów poprzestaje na pierwszej, góra – drugiej stronie i cała rzecz z pozycjonowaniem, optymlizacją i SEO copywritingiem polega na tym, by Twoja witryna internetowa właśnie się tam znalazła.