Content marketing – warto wiedzieć
Nie będę pisać o tym, czym content marketing jest, ponieważ ci co wiedzą, będą znużeni, a ci co nie wiedzą, mogą zajrzeć choćby do Wikipedii. Znacznie ciekawszym tematem jest natomiast wpływ content marketingu na postrzeganie Twojej marki, Twojej oferty, Twojej firmy. Dzięki publikowaniu przydanych informacji, artykułów eksperckich i dzieleniu się cenną wiedzą możesz wpłynąć na reakcje potencjalnych klientów oraz ich zaangażowanie.
Osobiście bardzo chętnie zaglądam na strony czy blogi internetowe, na których zawsze znajduję cenne dla mnie informacje. Często nie mogę doczekać się kolejnego wpisu lub artykułu eksperckiego, wchodząc na konkretne strony regularnie i patrząc, czy oby na pewno nic nowego się nie pojawiło. Jestem klientem idealnym, o których marzy wielu oferentów swoich usług. Z drugiej strony nie ma w moim postępowaniu niczego wyjątkowego. Jestem ot, takim przeciętnym Kowalskim, który ceni sobie dobre treści w Internecie i który nie lubi marnować swojego czasu. Jeżeli raz trafisz na stronę, blog czy forum internetowe, które dostarczają dobrej, wartościowej i merytorycznej wiedzy, co zrobisz? Będziesz tam wracać regularnie i kto wie – może nawet zakupisz opisywane i polecane w takich miejscach produkty. I o to w skrócie chodzi w content marketingu. Klienci Ciebie znajdują, nie musisz ich szukać.
Dziel się wiedzą
Co zrobić, aby doświadczyć dobrodziejstw płynących ze stosowania content marketingu? Sposoby są aż trzy: publikować, publikować, publikować. Co? Dobre i cenne treści, nie tylko w Internecie. Dzielić się wiedzą w sposób przemyślany i regularny. Blogi i wszelkiego rodzaju poradniki oraz artykuły eksperckie są bardzo mile widziane, szczególnie, gdy umiejętnie prowadzą do Twojej oferty i wpływają na budowanie świadomości Twojej marki wśród klientów. Doskonale w roli „rozpowszechniacza” sprawdzają się również, a może przede wszystkim – media społecznościowe: You Tube, Twitter, Facebook czy LinkedIn. Cenne informacje, najpopularniejsze artykuły i porady polecane przez innych rozprzestrzeniają się lotem błyskawicy. Internauci nieświadomie przejmują rolę „nośników” informacji podając je dalej i dalej… Content marketing ma coś z marketingu wirusowego; warto pamiętać o tym, że zarówno złe, jak i dobre wieści szybko się rozchodzą – wystarczy, że będą odpowiednio atrakcyjne.
Symbioza doskonała
Jaki z tego wniosek? Zatroszcz się o interakcję z interesującą Cię grupą odbiorców. Dziel się wiedzą w postaci ciekawych wpisów na blog, artykułów poradnikowych i eksperckich, raportów, webinariów czy wiarygodnych informacji, a otrzymasz o wiele więcej – klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Content marketing jest bowiem swoistym rodzajem symbiozy, w której obie strony – Ty i Twoi potencjalni klienci – odnoszą korzyści. Dzieląc się cenną wiedzą będziesz nie tylko postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie, ale możesz również wpłynąć na zwiększenia ruchu na danej stronie internetowej, budowanie pozytywnego wizerunku swojej firmy, powiększenie grona lojalnych klientów. Możliwości content marketingu w tej materii są naprawdę olbrzymie.